Lillebror ringde från Nice igår och undrade hur allting gått. Det senaste han fått höra var ju att du gjort slut men sedan ångrat dig någon dag efter och att du ville försöka igen. Rösten sprack när jag berättade för honom att du ångrat dig igen och att det nu var slut på riktigt. Efter en stunds tystnad bytte vi samtalsämne och han berättade hur han och Jenny fått biljetter till nåt Formel-race där nere, Grand Prix anordnas ju där i helgen. När vi lagt på insåg jag att ville berätta om deras tur för någon och den enda jag kunde komma på som jag ville ringa var dig.
Nu får jag skriva det här istället.

Förresten. Samma dag som jag sa att jag inte kunde vara med dig så länge du inte visste om du älskade mig? Samma dag som du sa att det var bäst att vi bröt på riktigt? Samma dag friade min lillebror till Jenny.