Jag kan inte ens tröstshoppa utan att tänka på dig.  När jag i provrummet kränger på mig de blåa chinosen minns jag utekvällen med Malin och Magnus förra hösten. Vi stod i baren på Brända Bocken. Du och Magnus hade fått syn på en tjej med beigea chinos med hög midja och ett smalt skärp. Inte till vad ni tyckte var snyggt på tjejer utan tvärtom. Nu står jag på lunchen i en klädbutik och provar ett par liknande byxor. Kanske inte med hög midja men ändå. Ett par chinos. Jag tänker att du inte skulle tycka de var fina. Och att ett smalt skärp skulle vara fint till. Och så minns jag hur du inte längre bryr dig om vad jag har på mig. I provrummet på Åhlens torkar jag dagens andra skörd av tårar och går sedan till kassan och betalar. Två tröjor och ett par blå chinos. Och aldrig lämnar du mina tankar.