Terapeuten idag; ”Jag vill inte göra dig mer ledsen men det är som att dansa tango, det krävs två. Han har slutat dansa nu och gått från dansgolvet. Du måste nu stanna upp, stå still ett tag och sedan vända dig och gå åt andra hållet. Du kan ju inte dansa efter honom.” Och det gör så ont. Sanningen. Du har inte de rätta känslorna för mig. Det spelar ingen roll att jag inte förstår, för så är det. Du var inte lycklig med mig för du vet att du har mer kärlek att ge än den du gav mig. Mer kärlek att ge till någon annan. Du kan inte älska mig. Hur mycket du än vill för jag tror att du vill. Men du kan inte. Du känner i ditt hjärta att jag inte är din stora kärlek. Det är inte svårare än så. Hur obeskrivligt sorgligt det än är, och hur ont det än gör i mitt hjärta så älskar du inte mig. Du älskar inte mig. Du lämnade mig. För något annat. För någon annan.

Så jag ska försöka nu. Jag vill inte gå vidare. Jag vill inte glömma dig. Jag vill inte sluta hoppas. Men jag måste. För du kommer inte ångra dig. Du kommer inte känna att racingvinsterna är betydelselösa om du inte får dela dem med mig. Du kommer inte gå på bröllop och plötsligt vilja gifta dig med mig. Du kommer aldrig sakna mig så mycket att du vill ha mig tillbaka. Du kommer ha dåligt samvete ett tag för att du inte kunde älska mig men snart har du glömt mig.

Du hade 1.5 år på dig att lära känna mig. Lära känna oss. Vara oss. Om du inte älskar mig nu kommer du aldrig att göra det. Jag har inte kunnat ge dig mer kärlek än du redan fått, inte kunnat förlåta dig fler gånger än jag gjort, inte gjort mer än vad jag redan gjort. Jag älskar dig av hela mitt hjärta. Du gav mig aldrig ditt. Så jag måste släppa dig nu Johan. Och jag måste förlåta dig för att du inte kunde älska mig.

Jag älskar dig nu, jag älskar dig sen men jag hoppas att jag slipper älska dig för evigt. Jag ska försöka vända mig om nu och gå åt andra hållet. Vilket håll det är vet jag inte men det är bort från dig. Mot vad vet jag inte, men det är bort från dig. Från det som var oss. Från det som var det enda liv jag kände till och ville ha. Från de spillror du lämnat mig i.

Du lämnar mig inget val, eftersom du lämnat mig.

Du har hört min röst för sista gången och aldrig mer kommer du få ett sms. Jag kommer gratulera dig på hemsidan om tävlingarna går bra i helgen men efter nästa vecka tänker jag inte följa din blogg mer.

Det här är hej då för alltid.